Mjesto događanja: Multimedijalna dvorana Riznice Međimurja
Vrijeme trajanja izložbe: 9. 09. – 29. 09. 2022.
Otvorenje: Petak, 9.09.2022. u 18.00 h
Kustos izložbe: Branka Hlevnjak
Izložba fotografija je postavljena u sklopu programa VII. Međunarodnog Zrinski Art Festivala.
Branka Hlevnjak, likovna kritičarka i kustosica izložbe o izložbi:
„Kada je riječ o fotografiji ili svjetlopisu, kako to hrvatski prijevod lijepo opisuje, odmah asociramo na svjetlo i tamu jer jedino u toj sprezi nastaju svjetlosni zapisi: bez tame ne vidimo svjetlo, bez sjene ne vidimo obrise, nestaje nam predodžba prostornosti i napokon, ako se krećemo bez sjene, priželjkujemo svjetlo, taj reflektor s neba, ili makar sjaj iz naših urbanih ili kućnih svjetiljki, ili blitz iz fotoaparata (doduše taj izbjegavamo jer kvari fine nijanse boja i međutonova, a očima dodaje nemogući refleks). Na poziv ovogodišnjeg Zrinski Art Festivala da se fokus razmišljanja i kreacija usmjeri na svjetlo i tamu, otvorio je autorima brojne mogućnosti različitog, uvijek autorski obilježenog pristupa poticajnoj temi. Katkad to su jaki kontrasti snimljenih prizora, katkad doslovne igre svjetla i sjena, jedne od omiljenih i nepresušnih tema još od početaka moderne fotografije dvadesetih godina dvadesetog stoljeća. Varijacije na tu temu igre neobičnosti i iznenađenja, nastaju s predmetnim aranžmanima, ili su dio snimljenih urbanih ili prisnih ugođaja i prizora koji su u rasponu od erotike do autobiografija, portreta ili kulturnih zbivanja. Koliko fotografa toliko i raznolikih zapisa te slikovite i duhovite igre, bilo iz visokog rakursa ili sasvim niskog, sjene će se rado poigrati na tu temu. Na posljetku sjetimo se bajke o Peteru Panu koji je ostao bez vlastite sjene. Što bismo mi učinili kad bi nestale sve sjene koje nas okružuju?“
AUTORI FOTOGRAFIJA:
- Janko Belaj (Zagreb, 1965.)
Zagrebački je fotograf i grafičar koji se rano zaputio u svijet ovih tehnika. Prvi su mu radovi objavljeni koncem 70-tih godina, a od tada je fotografijama opremio više izložaba i monografija s područja povijesti umjetnosti (MUO, Muzejski prostor, Mimara, Narodna galerija u Ljubljani…). Radio je za niz raznih izdavača, marketinških agencija i dizajnerskih kuća (X-Press, Školska knjiga, Kult, OFM, CWH, Hand Design, McCann…). Godine 1998. osniva prvi domaći portal posvećen fotografiji (fotozine.org). Član je Sekcije za fotografiju ULUPUH-a, grupe Kadar 36 i HZSU-a. Uz niz skupnih izložaba, izlagao je reprodukcije i rekonstrukcije opusa I. K. Rangera u tri navrata u Lepoglavi, te samostalno “Svjetlopise” u Budvi i Solinu, “Iće i piće. Prije” u Zagrebu i Sisku, “Svjetlopise druge” i izbor kolor-fotografija iz kolekcije “Svjetlopisa” pod nazivom “Nesebični krajolici” u Sisku. Izbor iz kolekcije “Moj Klobuk” pokazuje u Koprivnici i Sarajevu, kolekciju “Samoubojitog Kosturka” u zagrebačkoj galeriji ULUPUH, s trojicom kolega izlaže “Srca Istre” u Rovinju, a za Muzej grada Požege radi seriju “790 godina / Požega u oku”. Treći ciklus crno-bijelih pejzaža pod nazivom “Svjetlopisi treći – široki vidici” pokazuje u Svetom Ivanu Zelini.
- Saša Ćetković (Zagreb, 1968.)
Završio je u Zagrebu Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna na odjelu fotografije. Treća je generacija fotografa u obitelji koja se posvetila fotografiji. Izlagao je na više od 50 skupnih žiriranih izložbi i 12 samostalnih u zemlji i inozemstvu. Član je ULUPUH-a i HZSU-a.
- Nina Đurđević (Brežice, Slovenija, 1980.)
Završila je Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu, smjer Filmsko i televizijsko snimanje te master program za fotografiju na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Članica je ULUPUH-a i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Redovno izlaže od 1998. godine i do sada je ostvarila četrdesetak skupnih i samostalnih izložba.
- Hrvoje Grgić (Zagreb, 1955.)
Iskušava (sebe i) fotografiju od novinske, reportažne, portreta, komercijalne i aplicirane fotografije kao i izlagačke. Rado promišlja (alternativno) razloge, utjecaje realnog trenutka na imaginarno/emotivno, na radne procese, kreiranje i finaliziranje/materijaliziranje ideje kroz medij fotografije, ali i srodne likovne tehnike. Autor pri svojim istraživanjima često koristi i atipična sredstva, pomagala i metode… Istražujući granice danog kao i eventualnu mogućnost transcendiranja /izlazak iz okvira, ovaj puta reinerpretira, kroz svijetlo s jedne strane i nužno prisutnu (u kadru) sjenu s druge transformaciju trodimenzionalnog objekta – šuplji valjak – u jednodimenzionalni (sjena/projekcija/transcedencija/ redukcija) prikaz radijantnog kvadrata. Autor smatra da, iako je fenomen poznat i prikazan, ipak nije konačno dorečen, odnosno da dopušta, pa i fascinira i time potiče eksperiment i reinterpretaciju.
- Lorna Kijurko (Ljubljana, Slovenija 1985.)
Odrasla je u Rovinju, a sada živi i radi u Zagrebu. Od 2014. godine posvećuje se vizualnom izražavanju putem medija fotografije. Radove isprepliće s vlastitim iskustvima i umjetničkim djelovanjem služi se kao tragovima interpretacije života. Ne ograničavajući se na određeni žanr, istražuje okolinu često stavljajući naglasak na crno bijeli izričaj. Njeni radovi izloženi su na brojnim skupnim i samostalnim izložbama. Autorica je prepoznatljivog ciklusa umjetničkih aktova “Živost”. Članica je HDLU-a i sekcije za fotografiju ULUPUH-a.
- Damir Klaić-Ključ (Čakovec, 1964.)
Multimedijalni umjetnik. Sredinom osamdesetih godina 20. stoljeća počeo se baviti fotografijom, a zatim i grafičkim dizajnom. Samostalno je izlagao grafike, plakate i fotografije više od šezdeset puta u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, i Velikoj Britaniji. Sudjelovao je na više od četrdeset skupnih žiriranih izložbi u domovini, Sloveniji i Mađarskoj. Nakon 2010. bavi se konceptualnom fotografijom,
fotoperformansima i instalacijama.
Od 2016. do danas umjetnički je direktor i osnivač “Zrinski Art Festivala”.
- Iva Lulić (Zagreb, 1979.)
Nakon završene gimnazije upisuje Filozofski fakultet u Zagrebu gdje je 2006. diplomirala povijest umjetnosti i etnologiju. Fotografskunaobrazbu stekla je na Arhitektonskom fakultetu – Studij dizajna, gdje je slušala i polagala trogodišnji izborni kolegij Fotografija i film. Godine 2012. dobitnica je ULUPUH-ove nagrade za najbolju mladu umjetnicu. Profesionalno se bavi fotografijom od 2006. godine djelujući kao nezavisna fotografkinja. Članica je ULUPUH-a i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika - HZSU-a.
- Anto Magzan (Zenica, 1979.)
Od 1998. živi i radi u Zagrebu. Profesionalni put započinje u Večernjem listu, a nastavlja ga u foto agenciji Pixsell. Od 2017. djeluje kao samostalni umjetnik te se paralelno posvećuje umjetničkoj, novinskoj i komercijalnoj fotografiji. Do sada je izlagao na osam samostalnih i više od pedeset skupnih izložbi. Član je Hrvatskog novinarskog društva, Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika i ULUPUH-a gdje predsjeda Nadzornim odborom.
- Mario Majcan (Zagreb, 1966.)
Upisao je Muzičku akademiju u Zagrebu 1985. godine. Zaposlio se na HRT-u 1991. g. Fotografiju je prvi puta izlagao u Umjetničkom paviljonu na izložbi “Hrvatska fotografija” 1994.g. Nakon toga je imao više samostalnih i grupnih izložbi. Najčešće djeluje na polju reklamne, arhitektonske i portretne fotografije. Član ULUPUHa je od 2008. godine.
- Miro Martinić (Zagreb, 1967.)
Od 1994. u potpunosti se posvećuje fotografiji kao životnom pozivu. U svojoj karijeri radi reportaže, portrete, fotografiju arhitekture, modna snimanja, ilustracije i uvijek pronalazi načina da pokaže svoj osobni pristup, nikad nametljiv, a opet prepoznatljiv i sasvim drugačiji. U profesionalnom angažmanu surađuje sa mnogobrojnim tvrtkama i kulturnom scenom. Također intenzivno radi na njegovanju starih fotografskih tehnika.
- Alan Matuka (Zagreb, 1966.)
Fotografijom se počeo baviti u ranoj mladosti, da bi se u ranim 90-tim preselio u London radi stručnog studija i daljnjeg usavršavanja. 1992.-93. završio je A stupanj, smjer fotografije (slušao fotografiju i umjetnost i obrt) na London College of Printing. Od 1995 radi kao samostalan umjetnički fotograf u svom studiju. Sredinom 2001. seli se u Zagreb gdje otvara fotografski studio i nastavlja umjetnički i komercijalni rad. Alan Matuka je stalni član RPS-a (Royal Photographic Society of Great Britain), ULUPUH-a i Zajednice samostalnih umjetnika Hrvatske. Lista klijenata mu se uglavnom sastoji od internacionalnih reklamnih i design agencija, te direktnih klijenata iz industrije.
- Ratko Mavar
Fotograf – samostalni umjetnik. Završio je fotografiju na Školi primijenjene umjetnosti i dizajna. Profesionalno se bavi umjetničkom, reklamnom i novinskom fotografijom. Član je ULUPUH i HZSU. Dobitnik je mnogih fotografskih nagrada u zemlji i inozemstvu. Autor je fotografija na više plakata, nosača zvuka, fotomonografija i knjiga. Održao je 10 samostalnih izložbi, a sudjelovao ili žirirao više skupnih. Razvio je originalni umjetnički projekt Body Art Photo.
- Zoran Osrečak (1962.)
Profesionalni i umjetnički fotograf koji djeluje u Svetom Ivanu Zelini i Zagrebu. Fotografijom se bavi od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti u Zagrebu, odsjek fotografije, radi kao profesionalni fotograf i snimatelj. Umjetnički djeluje na velikom broju skupnih te je autor je pet samostalnih fotografskih izložbi u zadnje četiri godine. Član je ULUPUH-a.
- Zaneto PAULIN (pravo ime Ivan Kustić)
Medijski je manipulator, fotograf, novinar, grafički dizajner, producent, glazbeni kritičar.
1987. / Producent i koautor multimedijalnog koncepta:
GLAMOUR IZA VELVETNE ZAVJESE / GLAMOUR BEHIND THE VELVET CURTAIN premijerno prikazanog
na samostalnoj izložbi u najznačajnijoj europskoj fotogaleriji IL DIAFRAMMA u Milanu na poziv jednog od najznačajnijih europskih teoretičara fotografije Lanfranca COLOMBA.
2009. / Dobitnik specijalne nagrade na fotografskom natječaju THE MOST SIGNIFICANT PHOTOGRAPH OF A CONTEMPORARY WORK OF ART, Biennala u Veneciji.
2009. za vizualnu interpretaciju instalacije TWENTYTWO LESS TWO, legendarnog talijanskog umjetnika
Michelangela Pistoletta. Izlagao u grupi nagrađenih autora tog natječaja u palači CÀ GIUSTINIAN, sjedištu umjetničkog Biennala u Veneciji 2010.
2011. - 2022. / Autor nekoliko desetaka multimedijalnih samostalnih izložbi, između ostalih, projekta ARHENNALE (posvećen Biennalu arhitekture u Veneciji 2010.), RONDO ISTRIANO (izbor iz desetogodišnje fotografske arhive portreta Istriana, 2013.), FUNDAMENTALZ (personalna posveta Art Biennalu u Veneciji 2014.), FREEZPACE (analiza Biennala arhitekture u Veneciji 2018.), ISTRIAN 21st CENTURY LEGENDS (2021.), ART MASTERPIECES ACCORDING TO Z@N (2022.) itd.
Sve koncepte realizira u vlastitom, originalnom fotografskom formatu THUMBNAILS.