Mjesto održavanja: Izložbeni salon Muzeja Međimurja Čakovec
Trajanje izložbe: 30.6. – 28.7.2022.
Otvorenje: četvrtak, 30.6.2022. u 19,00 h
U sklopu 12. Umjetničke kolonije Štrigova 2022. otvorit će se retrospektivna Izložba akademskog kipara Petra Ujevića. Izložbu otvara povjesničarka umjetnosti Dunja Horvat Weitner koja je napravila izbor radova i napisala predgovor za katalog u kojemu između ostalog kaže:
Reljef i portretna plastika, sitna plastika veličine dlana, stilizirani kiparski „kolaž” i „ready made”, velika javna skulptura ili religiozni prikazi – izvedeni u čitavoj lepezi materijala poput drva, bronce, željeza, stiropora i gipsa – samo su neki segmenti stvaralaštva kipara Petra Ujevića.
Rođen u Krivodolu pokraj Imotskog 1961. godine, Ujević je studirao na Akademiji likovnih umjetnosti kod profesora Stipe Sikirice, Želimira Janeša i Branka Ružića. Većinu svojega radnog vijeka proveo je kao slobodni umjetnik, dok se u ranijim godinama intenzivno bavio izradom kiparskih scenografija za film. Njegovo maštovito i svestrano kiparstvo spontano nas navodi da mu potražimo zajednički nazivnik i da se zapitamo ne samo o suštini kiparske ekspresije nego i o značenju „stila” kao odrednice likovne poetike umjetnika. Je li moguće ostvariti se kao umjetnik na toliko različitih polja kiparstva? Ujevićeva umjetnost dokazuje da itekako jest, no za to su potrebne i stanovite predispozicije. Prije svega, potrebno je poznavati materijal s kojim se radi i efekte koji se njime mogu postići. Potrebno je predvidjeti suodnos koji stvoreni objekt čini s prostorom oko sebe i osjetiti njihovu cjelinu. Potrebno je biti otvorena i zaigrana uma i znati pronaći inovativno rješenje na zadanu temu. Za sve to treba znanje, iskustvo i mnogo, mnogo rada. I ne samo to – treba proživljavati i promišljati kiparstvo.
Gledajući male brončane plastike, poput Puža ili Stonoge, koji nas mame da ih pomilujemo i zavučemo prste u sve njihove udubine; ili brončane figuralne grupe, često religiozne ili filozofske, u kojima kipar suprotstavlja ritmizirane, usitnjene površine tijela i pravilne glatke plohe mizanscene naglašavajući organičnost živoga naspram hladnoće neživoga; ili pak jedan od Ujevićevih Oblaka od stiropora, lagan i stiliziran poput onih iz crtića ili dječjih predstava, i sami smo svjedoci različitim no jednako uspjelim rješenjima ovog kreativnog i sveobuhvatnog majstora profesionalca.
Ovaj sažeti opis kiparskog opusa Petra Ujevića poziv je za razgledavanje zanimljive i vrijedne izložbe skulptura.